Avideh

Everything starts with a line

28 مهر, 1402

ویرایشگر کانوا (Canva)

ویرایشگر آنلاین کانوا (Canva) که هم برای آیفون، آی او اس و همچنین وب‌سایت قابل‌اجراست، توانسته به‌خوبی جوابگوی نیازهای مختلف در جهت تولید محتوای بصری باشد.

یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران فضای مجازی تولید محتوای بصری برای صفحات مجازی‌شان است تا از این طریق علاوه بر افزایش دنبال کننده، خود را نسبت به رقبا متمایز کنند. اما برای ایجاد تمایز به ابزارهای حرفه‌ای احتیاج هست که کار کردن با آن‌ها علاوه بر هزینه و گاهی امکانات خاص، آموزش‌های تخصصی را می‌طلبد که مخاطبان را از وارد شدن به آن حوزه منصرف می‌کند. با این اوصاف راه‌های ساده‌تری نیز وجود دارد.

ویرایشگر آنلاین کانوا (Canva) که هم برای آیفون، آی او اس و همچنین وب‌سایت قابل‌اجراست، توانسته به‌خوبی جوابگوی نیازهای مختلف در جهت تولید محتوای بصری باشد.

این نرم‌افزار گرافیکی که توسط یک شرکت نوپای استرالیایی طراحی‌شده است، در کنار رابط کاربری ساده و در دسترسی که دارد می‌تواند ابزاری مهم در طراحی اثر هنری باشد. برای کار با کانوا (Canva) امکان انتخاب عکس از گوشی و یا گالری بیش از یک‌میلیون تصویر کانوا (Canva) وجود دارد.

بسیاری از طرح‌هایی که در این وب‌سایت یا اپلیکیشن دیده می‌شود رایگان هستند اما به ازای استفاده از برخی طرح‌ها و تصاویر، کاربر باید وجهی را پرداخت کند.

هنگامی‌که کاربر در کانوا اثر هنری خود را طراحی کرد، می‌تواند درگوشی خود و سایر دستگاه‌های هوشمند ذخیره کند یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

 قابلیت‌های برنامه کانوا (Canva)

از مزایای آن می‌توان به قابلیت‌های زیر اشاره کرد ازجمله؛

کاربر می‌تواند با امکانات موجود در این برنامه، تصاویری را ایجاد کند که قابل‌مقایسه با تصاویر ایجادشده توسط نرم‌افزارهای فتوشاپ باشد. به‌عبارت‌دیگر، درصورتی‌که کاربر به فتوشاپ دسترسی نداشته یا کارکردن با آن برایشان مشکل باشد، کانوا (Canva) انتخاب دوم خواهد بود.

همچنین، این ابزار علاوه بر قالب‌های طراحی محتواهای بصری برای وب‌سایت‌ها، دارای قالب‌هایی برای ایجاد محتواهای بصری برای شبکه‌های اجتماعی نیز هست. جالب است بدانید که این ابزار قابلیت ایجاد تمامی انواع محتواهای بصری اعم از بنرها، بیزینس کارت‌ها، پرزنتیشن ها و محتواهای گرافیکی وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی را دارا است.

از دیگر مزایای آن نحوه‌ی ثبت‌نام و عضویت است که تنها با داشتن ایمیل امکان استفاده برای مخاطبان فعال می‌شود و کاربران از این طریق می‌توانند بدون در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی از امکانات این نرم‌افزار استفاده کنند. همچنین، نرم‌افزار به‌صورت پیش‌فرض در لحظه ورود آموزش‌های اولیه را به کاربر ارائه می‌کند.

معایب برنامه کانوا (Canva)

مخاطب هدف کانوا (Canva) گرافیست‌ها و طراحان دیجیتالی هستند اما در کنار مزایای گفته‌شده معایبی را نیز دربر می‌گیرد ازجمله؛

  • نداشتن قابلیت ویرایش ویدئو
  • همچنین نداشتن گزینه‌ای برای تنظیم شدت فیلترهای رنگی
  • درنهایت پرداخت هزینه برای برخی از طرح‌ها و تصاویر پیش‌فرض در نرم‌افزار .

🔻Website
www. canva.com

🔻Application
canva.com
‌Android & Ios‌‌‌