Avideh

Everything starts with a line

31 فروردین, 1403

بهترین روش‌های ساخت بک لینک

ساخت بک لینک در اصل یکی از تکنیک‌های بسیار مهم سئو آف پیج است که اگر به صورت طبیعی انجام شود می‌تواند بیشترین تاثیر را در رتبه گرفتن سایت داشته باشد. در صورت نداشتن تخصص و مهارت در این امر، ممکن است گوگل سایت شما را جریمه کند!

خرید بک لینک، معمولا اولین کاری است که بسیاری از سئوکارها با تصور بهینه‌سازی هر چه سریع‌تر سایت انجام می‌دهند. در حالی که خرید بک لینک‌ها، یکی از کارهای هزینه‌بر و پرخطر در پروسه بهینه‌سازی سایت است که باید در اولویت‌های آخر قرار گیرد.

به جای متحمل شدن هزینه‌های گزاف، می‌توانید با استفاده از بهترین روش‌های ساخت بک لینک که در ادامه معرفی خواهیم کرد، وب‌سایت خود را به راحتی بهینه‌سازی کنید.

ساخت بک لینک در اصل یکی از تکنیک‌های بسیار مهم سئو آف پیج است که اگر به صورت طبیعی انجام شود می‌تواند بیشترین تاثیر را در رتبه گرفتن سایت داشته باشد. در صورت نداشتن تخصص و مهارت در این امر، ممکن است گوگل سایت شما را جریمه کند! به همین ترتیب قصد داریم چند مورد از بهترین راه‌های ساخت بک لینک به صورت کاملا طبیعی (Native) را معرفی کنیم.

بک لینک.png

چگونه می‌توان برای سایت بک‌لینک‌هایی باکیفیت و قدرتمند ساخت؟

ساخت بک لینک از راه درست و اصولی، دغدغه بسیاری از سئوکارها و وب‌مسترهای تازه‌کار است. اگر بخواهیم صادقانه در مورد ایجاد بک لینک صحبت کنیم، باید بگوییم که در حال حاضر بیش از 40 روش متنوع برای انجام این فرایند وجود دارد. اما در بین آن‌ها، تنها تعداد معدودی کارساز بوده و تاثیر مثبتی در روند رشد سایت دارد! در ادامه برخی از بهترین روش‌های ساخت بک لینک را معرفی می‌کنیم.

1- ایجاد بک لینک در سایت‌های انتشار مقاله

در وب‌های فارسی زبان و انگلیسی زبان، یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای درست کردن مسیر بک لینک خود باید انجام دهید، ساختن لینک در سایت‌های انتشار مقاله است. برای نمونه سایت‌هایی همچون ویرگول و سایت خارجی medium بهترین بستر برای انتشار مقالات مختلف هستند. اما برای بهره‌برداری از این سایت‌ها باید به برخی نکات مهم توجه داشته باشید:

  • برای دریافت بک لینک ارزشمند و تاثیرگذار حتما محتوای باکیفیت را در این سایت‌ها منتشر کنید.
  • در هر مقاله بیش از یک لینک به صفحه اصلی یا صفحات لندینگ سایت خود لینک ندهید.
  • از تمامی مقالاتی که در این سایت‌‌‌های منتشر می‌‌کنید بک لینک نگیرید.

توجه: معمولا سایت‌‌های انتشار مقاله، در اولین یار از انتشار مقاله شما در سایت خود، لینک دهی به سایت مقصد (سایت خودتان) را انجام نمی‌دهند.

2- انتشار وب‌لاگ در سایت‌های بلاگ

یکی از بهترین روش‌های ساخت بک لینک که متاسفانه بسیاری از کارفرماها نسبت به آن بی‌توجه هستند، انتشار مقاله وبلاگی در سایت‌های بلاگ است. البته نباید این نکته را فراموش کنید که اعتبار سایت بلاگ تاثیر مستقیمی در ارزش و اعتبار بک لینک داده شده به سایت شما دارد. بنابراین باید وب‌سایت‌های معتبری همچون بلاگفا را برای انتشار مقالات وبلاگی خود انتخاب کنید.

نکته دیگری که در انتشار مقالات وبلاگ باید به آن توجه داشته باشید، لینک‌دهی به سایت خودتان اعم از صفحات هدف و صفحه اصلی است. در اغلب اوقات لینک‌دهی به صفحه اصلی (Home Page) تاثیر بیشتری در انتقال اعتبار دارد! اما در کل برای نتیجه گرفتن از این روش، باید برخی نکات و اصول را رعایت کنید:

  • ساخت وبلاگ رایگان
  • بسنده نکردن به یک سایت انتشار وبلاگ و ساخت وبلاگ در سایت‌های مختلف
  • نوشتن وبلاگ برای کلمات کلیدی طولانی (اصطلاحا کلیک بیار!)
  • در مورد وبلاگ‌های خود مقالاتی با تعداد کلمه 500 الی 700 بنویسید.

بک لینک1.png

3- شرکت در نظرسنجی‌های مختلف

شاید انجام این کار در ابتدا بسیار ساده و بی‌تاثیر به نظر برسد، اما همواره جزو یکی از بهترین روش‌های ساخت بک لینک به صورت کاملا طبیعی است. برای انجام این کار، ابتدا باید به سایت‌های تبادل نظر کاربران مراجعه کرده و به پست‌های مربوط به حوزه کاری خودتان پاسخ دهید.

در متن پاسخ باید به صفحه اصلی سایت خود لینک دهید. توجه داشته باشید که متن پاسخ شما باید کاملا مرتبط با پست و در راستای برطرف کردن نیاز کاربر باشد. پاسخ‌دهی به عنوان یک سایت مراجعه به سوالات کاربران، باعث می‌شود تا الگوریتم‌های گوگل تحت تاثیر قرار گرفته و توجه بیشتری به بخش سئو آف پیج سایت شما داشته باشند. برخی از وب‌سایت‌های خارجی نظرسنجی به علت داشتن دامین آتوریتی بالا بهترین گزینه برای ساخت بک لینک هستند:

  • Surveymonkey.com
  • Smartsurvey.co.uk

نکته: توجه کنید که نظرات نو فالو برای بک لینک دادن مناسب نیست، بلکه باید روی نظرات Do-Follow تمرکز کنید.

4- فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ارسال سیگنال به سایت

اگر کم و بیش در زمینه سئو فعالیت کرده باشید، بدون شک اسم سوشال سیگنال به گوشتان خورده است. منظور از سوشال سیگنال همان ارسال سیگنال از سوشال مدیا به صفحات هدف یا صفحه اصلی سایت است. در کل، داشتن فعالیت گسترده و مفید در بستر شبکه‌های مجازی علاوه بر تاثیر در افزایش مشتری، منجر به بهبود بخش سئو سایت می‌شود. می‌توان گفت لینک دادن از شبکه‌های اجتماعی به سایت یکی دیگر از تاثیرگذارترین و بهترین روش‌های ساخت بک لینک است. برای افزایش میزان اعتبار بک لینک ارسالی از سمت سوشال سیگنال باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • افزایش تعداد فالور در شبکه‌های اجتماعی
  • ایجاد تعامل سازنده با مخاطبین
  • اشتراک‌گذاری هر چه بیشتر پست‌ها و مطالب مرتبط در سوشال مدیا
  • بازنویسی کردن چکیده‌ای از مقالات سایت و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی

بک لینک2.png

5- دریافت بک لینک با سایت‌های رزومه‌ساز!

یکی دیگر از روش‌های ساخت بک لینک که متاسفانه کمتر مورد توجه مدیران سایت‌ها قرار گرفته است، وب‌سایت‌های رزومه ساز است. این وب‌سایت‌ها بستری کاملا امن و مطمئن برای ساخت بک لینک و به عبارتی لینک دهی به صفحات مهم سایت‌های مقصد هستند. بک لینک‌های ساخته شده در این سایت‌ها از نوع دائمی بوده و به همین دلیل نیازی به نگرانی از بابت جریمه شدن توسط گوگل نیست.

اما در کل، رزومه‌سازهای ایرانی برای بک لینک گرفتن مناسب نیستند، در این روش تمرکز خود را بیشتر روی سایت‌های خارجی معتبر و شناخته شده بگذارید. تعداد زیادی از رزومه‌سازهای خارجی پلن رایگان برای ساخت بک لینک دارند. برخی از بهترین سایت‌های رزومه‌ساز خارجی عبارت‌اند از:

  • Resume.io
  • Zety.com
  • Resume.com

6- ایجاد بک لینک‌های ارزشمند با سایت‌های اشتراک ویدئو

سایت‌های اشتراک ویدئو، از جمله بهترین روش‌های ساخت بک لینک رایگان هستند. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که در بین ده‌ها سایت اشتراک ویدئو ایرانی و خارجی، برخی از آن‌ها دامین آتوریتی و اعتبار بالایی دارند. برای دریافت بک لینک رایگان و قدرتمند از این سایت‌ها، کافی است تا در آن‌ها پنل کاربری خود را تکمیل کنید. برخی از بهترین سایت‌های اشتراک ویدئو ایرانی و خارجی عبارت‌اند از:

  • یوتیوب
  • آپارات
  • میهن ویدئو
  • تماشا
  • نماوا
  • Vimeo.com
  • Dinook.com
  • Dailymotion.com

بک لینک3.jpg

7- بک لینک ارزان نخرید!

یکی از بهترین کارهایی که برای افزایش اعتبار سایت خود از طریق بک لینک می‌توانید انجام دهید، این است که از خرید بک لینک ارزان تحت هر شرایطی جلوگیری کنید! بک لینک‌های ارزان نه تنها تاثیری در رشد سایت شما ندارند، بلکه باعث جریمه شدن آن می‌شوند. علاوه بر خودداری از خرید بک لینک ارزان، سعی کنید به صورت مستمر و دائمی برای سایت خود بک لینک بسازید.

سخن پایانی

در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ آویده، 7 مورد از بهترین روش‌های ساخت بک لینک را معرفی کردیم. هر یک از این روش‌ها تاثیر بالقوه‌ای در فرایند اعتباردهی به سایت از طریق بک لینک دارند. اما زمانی شما می‌توانید بهترین نتیجه را برای سایت خود رقم بزنید که از تمامی این روش‌ها به صورت بهینه و درست استفاده کنید. چنانچه در مورد این مطلب یا نحوه استفاده از این روش‌ها سوالی دارید، حتما آن را در بخش دیدگاه بیان کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.