Avideh

Everything starts with a line

18 دی, 1402

سئو بین المللی یا روش بهینه سازی سایت برای کاربران خارجی

. در این مقاله از آویده درمورد سئو بین المللی به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

امروزه بسیاری از مشاغل علاوه بر انجام فعالیت‌های گسترده بازاریابی در داخل کشور تمایل زیادی به معرفی محصولات وب‌سایت خود به کاربران خارجی دارند. برای رقابت در بازار جهانی در بستر اینترنت و ارائه بهترین خدمات، کلید موفقیت سئو بین المللی است و بایستی تمامی قواعد و اصول مربوط به سئو بین المللی رعایت شود. رعایت این اصول و قواعد باعث می‌شود تا خدمات و محصولات سایت شما در سطح بین المللی بهینه‌سازی شده و بتوانید با مخاطبین و کاربران خارجی بازار هدف ارتباط موثرتری برقرار کنید.

اما برای رعایت این اصول و استفاده از آن‌ها نیاز به مهارت و تخصص خاصی است. بهترین راهکار برای پیاده‌سازی این اصول و فعالیت در چارچوب International SEO کمک‌گرفتن از شرکت‌های مشاوره سئو است. در ادامه درمورد سئو بین المللی به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

سئو بین المللی

سئو بین‌ المللی (Intenational SEO) چیست؟

در سئو بین المللی فرایند بهینه‌سازی به گونه‌ای انجام می‌شود که موتورهای جستجو بتوانند کشورهایی که شما می‌خواهید خدمات و محصولات سایت خود را برای مخاطبین بازار هدف خود معرفی کنید را تشخیص داده و سایت شما در نتایج جستجو مربوطه آن‌ کشورها نشان دهند.

با استفاده از سئو بین ‌المللی و تبدیل کردن سایت خود به یک سایت بین‌ المللی به راحتی می‌توانید ترافیک سایت خود را از طریق کاربران سایر ایالت‌ها و کشورها افزایش دهید.

هدف اصلی در International SEO افزایش میزان بازدید ارگانیک از سایر کشورها است. اما تعداد کشورها بستگی به نوع خدمات و محصولات سایت شما بستگی داشته و بسته به نوع کشور باید زبان سایت تغییر یابد.

اما برای انجام این نوع سئو به استراتژی سئو بین المللی نیاز دارید، دست‌یابی به این نوع استراتژی بدون دانش بنیادی و مهارت مخصوص آن امری دشوار و حتی غیرممکن است.

اما با مراجعه به برترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو بین المللی سریع‌تر و بهتر می‌توانید استراتژی سئو بین المللی را در سایت خود پیاده‌سازی کنید. تیم متخصص ما در آژانس دیجیتال آویده می‌تواند تمامی خدمات مربوط به International SEO را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد.

آشنایی با استراتژی سئو بین المللی

استراتژی بین المللی سئو مجموعه‌ای از سیاست‌ها و شیوه‌هایی است که برند شما برای بهینه‌سازی محتوا سایت خود در سایر کشورها استفاده می‌کند.

استراتژی سئو در بازار جهانی می‌تواند محتوای سایت شما را در بازارهای محلی اجرا کرده و ساختار وب‌سایت شما را در سطح جهانی توسعه دهد. پیاده‌سازی این استراتژی در سایت شما باعث می‌شود تا موتورهای جستجو راحت‌تر و سریع‌تر بتوانند مبتنی بر عبارات جستجو کاربران صفحات متناسب از سایت شما را به آن‌ها نشان دهند.

ما در آژانس دیجیتال آویده با استفاده از دانش و مهارت خود می‌توانیم استراتژی‌هایی موثر با ترکیبی از داده‌های جغرافیایی و زبانی را در سایت شما پیاده‌سازی کرده و به شما کمک می‌کنیم تا به بازارهای جدید جهانی فعالیت موثری داشته باشید.

منظور از هدف گذاری سئو بین المللی چیست؟

هدف گذاری سئو بین‌ المللی پروسه‌ای است که در آن بهینه‌سازی کلیه صفحات سایت به منظور شناسایی شدن کشورهای هدف به وسیله موتورهای جستجو انجام می‌شود. اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر بیان کنیم، سئو بین المللی برای کسب‌وکارهایی مناسب است که در حوزه صادرات محصولات فعالیت دارند.

اولین و مهم‌ترین گام در این هدف گذاری شناسایی دقیق کشورها و مکان‌های هدف است و همچنین رفتار و علایق مخاطبین در این کشورها است. گام دوم در این هدف‌گذاری تحلیل و شناسایی کامل زبان‌ این کشورها است. کارشناسان ما در هدف گذاری برای سئو بین المللی تمامی نکات زیر را مورد توجه قرار می‌دهند:

  • مشخص‌کردن دامنه مناسب
  • مشخص‌کردن دامنه برای هر کشور
  • بهینه‌کردن لیست محلی سئو جهانی

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که مشاورین ما در آژناس دیجیتال آویده در هدف گذاری برای سئو بین المللی انجام می دهند، لینک سازی بین المللی حرفه‌ای است. لینک سازی بین المللی عنصر کلیدی در عملیات سئو است.

هدف گذاری سئو بین المللی

سئو سایت بین المللی چگونه انجام می‌شود و چه اقداماتی در آن صورت می‌گیرد؟

تمامی موتورهای جستجو گوگل تلاش می‌کنند تا نتایج را برای کاربران بر اساس زبان جستجو کاربر و موقعیت آن نمایش دهند. به همین جهت محتوای سایت شما با هر زبانی که باشد به کاربرانی نمایش داده می‌شود که با همان زبان جستجو را انجام داده‌اند.

پس اگر می‌خواهید برای مخاطبین بازار هدف خود در کشور یا کشورهای خارجی خدمات و محصولات سایت خود را ارائه دهید بایستی با زبان خود آن‌ها این کار را انجام دهید. برای انجام سئو بین المللی اقدامات بسیاری صورت می‌گیرد که در ادامه مهم‌ترین و ضروری‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

بهینه‌سازی ساختار URL سایت

نکات بسیاری در رابطه با ساختار URL سایت در حوزه سئو بین المللی وجود دارد. یکی از نکات مهم در URL این است که اگر سایت شما بین المللی است نباید به هیچ وجه از کلمات فارسی در آدرس صفحه خود استفاده کنید. دومین نکته این که باید دامنه بین المللی برای سایت خود ثبت کنید.

پسوند ir برای سایت‌های بین‌ المللی مناسب نبوده و باید .com را برای شرکت خود خریداری کنید. چنانچه قصد دارید فعالیت سایت خود را به یک کشور خاص محدود کنید بهتر است از دامنه‌های اختصاصی آن کشور استفاده کنید.

البته کارشناسان ما در اغلب موارد از چندین حالت برای تعیین دامنه استفاده می‌کنند. برای نمونه اگر شما می‌خواهید وب‌سایت خود را برای بازار آلمان بهینه کرده و در بازار آن فروش اینترنتی داشته باشید متخصصین ما می‌توانند به چند روش زیر دامنه‌ای برای سایت شما ثبت کنند:

  • Subdomain: de.example.com
  • Different domain: example123.de
  • ccTLD: example.us
  • و...

هر یک از این زیردامنه‌ها متفاوت بوده و با توجه به هدف سایت شما توسط سئوکاران ما انتخاب می‌شوند. در انتخاب کلمات متناسب با زبان کشور مقصد در url به هیچ وجه از تجربه گوگل ترنسلیت استفاده نمی‌شود.

تاثیر بهینه‌سازی ساختار Url در سئو بین المللی

شناساندن زبان سایت به موتورهای جستجو

یکی از ضروری‌ترین اقداماتی که در بهینه‌سازی سئو بین المللی سایت خود باید انجام دهید این است که زبان سایت را به موتورهای جستجو معرفی کنید. بهترین راهکار برای انجام این کار استفاده از تگ hreflang است.

برای نمونه کد زیر به موتور گوگل زبان اصلی سایت (زبان فرانسه) را معرفی می‌کند تا سایت آن در لیست نتایج جستجو به زبان فرانسه قرار گیرد:

<link rel="alternate" href="http://example.com/fr" hreflang="fr-fr"/>

تولید محتوا به زبان کشور مقصد

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به سئو بین المللی تولید محتوا به زبان کشور مقصد است. همان‌گونه که می‌دانید بحث تولید محتوا بسیار مهم بوده و نیازمند تخصص و مهارت ویژه‌ای است. اما در سئو سایت بین المللی قبل از تولید محتوا بایستی با فرهنگ کشور مقصد و رفتار مخاطبین بازار هدف در آن کشور آشنایی کافی داشت.

هدف اصلی محتوا برقراری ارتباط عمیق و موثر با مخاطبین است که لازمه آن شناسایی فرهنگ مخاطبین و علایق آن‌ها است. متخصصین ما در تولید محتوا به زبان کشور مقصد به هیچ وجه از تجربه ماشینی گوگل ترنسلیت استفاده نکرده و با دانش زبانی خود صفر تا صد تولید محتوا را انجام می‌دهند.

علاوه بر این موضوع سئوکاران آژانس دیجیتال آویده در بخش محتوا تمامی اصول سئو را رعایت می‌کنند تا در نهایت محتوایی ارزشمند و موثری را تولید کنند.

نکات بسیار مهم در تولید محتوا به زبان کشور مقصد

کارشناسان ما در بخش تولید محتوا توجه ویژه‌ای به متناسب بودن کلمات کلیدی اصلی و فرعی و میزان جستجو آن‌ها توسط کاربران کشور مقصد دارند. همچنین در محتوا از جملات با ساختار و شیوه بیان متناسب با فرهنگ عامه کشور مقصد استفاده می‌کنند تا کاربران آن کشور ارتباط عاطفی و احساسی با محتوا سایت شما برقرار کنند.

استفاده از برچسب‌های HrefLang

برچسب‌های hrefLang در بحث سئو بین المللی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و برای سایت‌های چند زبانه بسیار مناسب هستند. سایت‌های چند زبانه نسبت به سایر سایت‌ها به مراتب خدمات گسترده‌تر و سود بیشتری دارند. در حقیقت برچسب‌های hreflang به سایت‌ها این امکان را می‌دهند تا صفحات مرجع متفاوتی با محتوای مشابه برای کاربران با موقعیت جغرافیایی مختلف ایجاد شود.

عوامل تاثیرگذار در سئو بین المللی

عوامل بسیاری در سئو بین المللی موثر هستند. یکی از این عوامل نظرات مشتریان است که در سئو وب‌سایت شما می‌تواند بسته به نوع نظرات کاربران تاثیر منفی یا مثبت داشته باشد. برای اینکه بتوانید در بهترین حالت نظر بسیاری از مشتریان و کاربران را نسبت به خدمات سایت خود مثبت کنید لازم است تا تمامی اصول سئو بین المللی را رعایت کرده و در بخش محتوا سایت خود کلمات کلیدی متناسب و معروف را استفاده کنید.

عوامل موثر در سئو بین المللی

بک‌لینک‌های بین المللی

در بحث سئو بین المللی هر چه تعداد بک‌لینک‌های ارسالی از سایر سایت‌های بین‌ المللی معتبر بیشتر باشد به همان اندازه سایت شما از نظر موتورهای جستجو بهینه‌تر خواهد شد. بهترین راهکار برای دریافت بک‌لینک‌های بین المللی این است که برای وبلاگ‌های محلی مقالاتی ارزشمند بنویسید.

سوالات رایج در مورد سئو بین المللی

بسیاری از مدیران کسب‌و‌کار به سئو بین المللی علاقه داشته و می‌خواهند با یادگیری تمامی مهارت‌های این مبحث خود اقدام به بهینه‌سازی سایت کنند. از طرفی یکی از سوالات رایج این دسته از مدیران کسب‌و‌کار این است که مدت زمان یادگیری سئو بین المللی چقدر است؟

مدت زمان یادگیری اصول سئو سایت بین المللی بستگی به دانش کلی مربی و توانایی وی در انتقال اطلاعات دارد. ما در آژانس دیجیتال آویده با بهره‌گیری از بهترین مشاورین سئوکار با تجربه و دانش بنیادی بسیار بالا همواره تمامی اصول سئو بین المللی را در زمان بسیار کمی به صورت کامل آموزش می‌دهیم.

در صورتی که در حین گذراندن دوره می‌خواهید سئو بین المللی را در سایت خود پیاده‌سازی کنید همکاران ما نیز راهنمایی‌های لازم را در این زمینه به شما ارائه می‌دهند.

جمع‌بندی

هر وب‌سایتی که قصد دارد در بازار جهانی فعالیت موثر و گسترده‌ای داشته باشد باید در چارچوب سئو بین المللی فرایندهایی همچون تولید محتوا، انتخاب دامنه مناسب برای سئو و ... را انجام دهد. یک استراتژی سئو بین المللی خوب و حرفه‌ای به سایت شما کمک می‌کند تا بتوانید خدمات و محصولات خود را به مخاطبین بازار هدف در کشور مقصد به بهترین شکل ارائه داده و از این طریق صادرات نیز داشته باشید.