Avideh

Everything starts with a line

4 آذر, 1402

6 نکته کلیدی که باید در استراتژی دیجیتال مارکتینگ گنجانده شود

برای این که بتوانید یک استراتژی موفق برای کمپین دیجیتال مارکتینگ خود راه‌اندازی کنید باید علاوه بر رعایت اصول و قواعد اولیه، برخی از تکنیک‌های طلایی که در ادامه این مقاله شرح می‌دهیم در استراتژی خود بگنجانید.

در دنیای گسترده دیجیتال مارکتینگ فعالیت‌های بسیاری در حال انجام است و کسب‌و‌کارهای بسیاری در حال ارائه خدمات و فروش محصولات خود هستند. در این دنیای بزرگ و پررقابت، فعالیت‌هایی موفق هستند که بتوانند یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ خلاقانه و هوشمندانه طراحی کنند. اما چه نکاتی باید در استراتژی دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته شوند؟ در این مقاله به 6 مورد از مهمترین نکات کلیدی خواهیم پرداخت.

واقعیت این است که بدون داشتن یک استراتژی حرفه‌ای و اصولی نمی‌توان در دنیای بازاریابی آنلاین نقش موثری ایفا کرد. برای این که بتوانید یک استراتژی موفق برای کمپین دیجیتال مارکتینگ خود راه‌اندازی کنید باید علاوه بر رعایت اصول و قواعد اولیه، برخی از تکنیک‌های طلایی که در ادامه این مقاله شرح می‌دهیم در استراتژی خود بگنجانید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استراتژی دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از اقدامات و فعالیت‌هایی است که کسب‌وکارها برای موفقیت در برنامه بازاریابی خود آن‌ها را انجام می‌دهند. یک استراتژی اصولی و حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به کسب‌وکارها در هر حوزه‌ای برای شناسایی مخاطبین و ایجاد محتوای موثر و ارزشمند کمک کند.

به عبارتی با داشتن یک استراتژی بازاریابی آنلاین هوشمندانه می‌توانید از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف از جمله رسانه‌های فردی و اجتماعی با مخاطبین بازار هدف خود ارتباط سازنده برقرار کرده و در نهایت به اهداف سازمان خود برسید.

مزایای تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ اصولی و موفق در رشد و توسعه کسب‌وکارها

راه‌اندازی یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای و هوشمندانه می‌تواند هر کسب‌وکار در هر حوزه‌ای را در کمترین زمان ممکن به اهداف خود برساند. از مزیت‌های شاخص استراتژی بازاریابی آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش فروش
  • بهبود عملکرد نسبت به رقبا
  • افزایش اعتبار برند (نام تجاری)
  • افزایش نرخ تبدیل مشتریان وفادار و بالقوه

6 نکته کلیدی که در ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ باید آن‌ها را بدانید

اجرای اصول و قواعد اولیه در استراتژی دیجیتال مارکتینگ به تنهایی کافی نیست، چراکه تمامی کسب‌وکارها در تعیین استراتژی برای کمپین بازاریابی خود این قواعد و اصول را رعایت می‌کنند. در حقیقت شما باید تلاش کنید تا یک استراتژی اصولی و در عین حال خلاقانه و متفاوتی را برای کسب‌وکار خود راه‌اندازی کنید تا بتوانید از دیدگاه مخاطبین هدف خود عملکرد متفاوت‌تری نسبت به سایر رقبا داشته باشید.

در ادامه مهم‌ترین نکاتی را که حاصل زحمات چندین ساله متخصصین ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ آویده است را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با اجرایی کردن این تاکتیک‌ها بتواند استراتژی بهتر و موثرتری را برای فعالیت بازاریابی آنلاین کسب‌و‌کار خود راه‌اندازی کنید.

ایجاد یک چارچوب کاری حقیقی و منظم

در تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ پیش از هر اقدامی به برنامه‌ریزی و طراحی نقشه کار خود دارید. برای انجام این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از بهترین راهکارها برای پیشبرد نقشه کار برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای تولید محتوا و تقویم و جدول زمانی است.

تنظیم اهداف هدفمند و حقیقی

اولین و مهم‌ترین قدم در تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ تعیین اهداف درست و صحیح است. البته این مرحله از استراتژی نکات بسیار مهمی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. یکی از نکات بسیار مهم در تعیین اهداف این است که ابتدا نقاط ضعف و قوت داخلی سازمان و قدرت بازار هدف را به صورت کامل بررسی کنید تا بتوانید اهداف متناسب با این موارد را تعیین کنید. اهدافی را که برای استراتژی بازاریابی آنلاین خود تعیین می‌کنید همواره باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • قابل اندازه‌گیری باشد: اهدافی را که برای استراتژی خود تعیین می‌کنید باید قابل اندازه‌گیری بوده و به شما این امکان را دهند تا بتوانید میزام پیشرفت خود را پیگیری کنید.
  • مرتبط: اهداف انتخابی شما باید کاملا با ویژگی‌های ساختاری کسب‌و‌کار شما مرتبط بوده و نیازهای کسب‌وکار شما را به خوبی برطرف کنند.
  • دارای محدودیت زمانی: اهداف بازاریابی دیجیتال شما باید مهلت و به اصطلاح تاریخ انقضایی داشته باشند. از طرفی داشتن چارچوب زمانی در اولویت بندی درست و صحیح وظایف روزانه تاثیر بسزایی دارد.

شناسایی دقیق مخاطبین هدف

یکی دیگر از نکات کلیدی بسیار مهم در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ شناسایی رفتار، شخصیت و نیازهای مخاطبین بازار هدف است. در حقیقت هدف اصلی شما برقراری ارتباط سازنده و موثر با مخاطبین است. بنابراین برای داشتن یک فرایند بازاریابی دیجیتال استراتژیک موفق بایستی در مرحله اول مخاطبین خود را به خوبی بشناسید.

ایجاد پرسونای خریدار حرفه‌ای و دقیق بعد از مشاوره استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا یک کمپین بازاریابی دیجیتال موثر و موفقی را ایجاد کنید. در صورتی که برای ایجاد پرسونای خریدار نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، متخصصین ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ آویده به شما کمک می‌کنند تا در مسیری درست فعالیت‌های بازاریابی خود را پیش ببرید.

شناسایی مخاطبین بازار هدف

بررسی دقیق و منظم عملکرد استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در هر مرحله از اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ بایستی عملکرد خود را به درستی بررسی کنید. در حقیقت برای برداشتن گام بعدی در این فرایند استراتژیک باید بدانید که نخست در کجا و در چه شرایطی قرار دارید. برای آنالیز عملکرد کلی استراتژی خود باید عملکرد خود را در بخش‌های زیر بررسی کنید:

  • آنالیز سایت (درصورت نیاز توسعه آن به توسط یک تیم پشتیبان حرفه‌ای و متخصص مانند آویده)
  • بررسی استراتژی بازاریابی محتوا
  • بررسی استراتژی سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو)
  • بررسی استراتژی رسانه‌های جمعی

استفاده از محتواهای موثر در استراتژی بازاریابی دیجیتال

محتوا در حقیقت ویژگی‌ها و همچنین تاثیرگذاری بیشتری نسبت به پست وبلاگ، تبلیغات در فیس‌بوک و توییت دارد. در ایجاد محتوا خلاقیت حد و مرز ندارد، یعنی شما می‌توانید با ارائه محتواهای به‌روز، هدفمند و خلاقانه به بهترین شکل ممکن آخرین اطلاعات را در زمینه کسب‌وکار خود به مخاطبین عرضه کنید.

منظور از توضیحات فوق این است که نخست تبلیغات آنلاین خود را ساخته و در ادامه محتواهایی را منتشر کنید که این تبلیغات را عملی کنند تا به شکل موثرتری بتوانید مخاطبین خود را برای اقدام به خرید تشویق کنید.

اختصاص دادن فضای انعطاف‌پذیری در استراتژی دیجیتال مارکتینگ

یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفق همواره باید انعطاف‌پذیر باشد. یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد فضای انعطاف‌پذیری در این استراتژی این است که برای مشتریان خود موعدهای نزدیک را تعیین کنید. با انجام این کار در واقع شما برای اتفاقات و حوادث غیرمترقبه که در روند استراتژیک شما تاثیر دارند پیشگیری‌های لازم را انجام داده‌اید.

جمع‌بندی

در ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفق باید علاوه بر رعایت برخی اصول از برخی تاکتیک‌ها استفاده کنید تا به شکل موثرتری بتوانید در بستر اینترنت با مخاطبین تعامل کنید. استراتژی بازاریابی آنلاین تنها به فعالیت بی‌وقفه در بستر فضای مجازی بستگی ندارد، بلکه در طی این فعالیت‌ها باید تحلیل‌ها و آنالیزهای دقیقی روی مخاطبین خود داشته باشید تا بتوانید در جهت برطرف‌کردن نیازهای آن‌ها خدمات خود را ارائه دهید.