Avideh

Everything starts with a line

12 اسفند, 1402

الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم اینستاگرام توسط هوش مصنوعی اطلاعات و داده‌های مهم کاربران را گردآوری می‌کند. افراد زیادی از سراسر جهان در اینستاگرام فعالیت دارند و سیستم هوش مصنوعی که در آن به کار رفته داده‌های تمامی کاربران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

آیا در مورد الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ اطلاعاتی دارید؟ قبل از آنکه به سراغ الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۲۳ برویم بهتر است با الگوریتم کمی آشنا شویم. الگوریتم اینستاگرام سیستم هوشمندی است که توانایی‌های مختلفی دارد؛ برای مثال تشخیص کیفیت محتوا بر عهده این الگوریتم است. در واقع الگوریتم‌های اینستاگرام برای تحلیل و آنالیز محتوا به وجود آمده‌اند؛ البته کاربردهای دیگری نیز دارند.

در صورتی که از اینستاگرام استفاده می‌کنید لازم است تا الگوریتم‌های آن را بیشتر بشناسید. شاید شما نیز جزء کسانی باشید که فکر می‌کنید الگوریتم‌ها رفتار کاربران را در نظر گرفته‌اند، اما باید بدانید این تفکر کاملا اشتباه است. برخلاف تصور شما، الگوریتم‌ها برای اهداف خاصی به وجود آمده‌اند و شما را پست و استوری‌های زیادی روبه‌رو خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام توسط هوش مصنوعی اطلاعات و داده‌های مهم کاربران را گردآوری می‌کند. افراد زیادی از سراسر جهان در اینستاگرام فعالیت دارند و سیستم هوش مصنوعی که در آن به کار رفته داده‌های تمامی کاربران را مورد بررسی قرار می‌دهد. با این الگوریتم کاربران در دنیایی از پست و استوری غرق خواهند شد.

احتمالا شما نیز زمانی با دیدن پست و استوری‌های افراد گذر زمان را فراموش کرده‌اید؟ استقبال و فعالیت بی‌نظیر کاربران از الگوریتم‌ها سبب شده تا تغییراتی در آن ایجاد شود و جذابیت آن دو برابر قبل شود. با اهمیت الگوریتم شاهد وجود آن در سال ۲۰۲۳ هستیم.  اگر قصد تولید محتوا در اینستا را دارید بهتر است با الگوریتم‌ و نحوه کار آن نیز آشنا شوید؛ چرا که کلید موفقیت شما آشنایی و رعایت الگوریتم انیتاگرام خواهد بود.

1530511337351.png

نکات کلیدی الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳

امروزه شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تبدیل به یک پلتفرم محبوب برای کسب و کارها شده‌اند. اگر به دنبال بازاریابی از طریق اینستاگرام هستید، بهتر است باید با نکات مهم و کلیدی در رابطه با الگوریتم‌ها آشنایی داشته باشید. البته برای موفقیت بیشتر، همکاری با یک شرکت یا مجموعه حرفه‌ای در زمینه خدمات شبکه‌های اجتماعی بسیار مفیدتر است.

نکات کلیدی که در ادامه ارائه داده می‌شود، به شما در خصوص شناخت الگوریتم اینستاگرام کمک زیادی می‌کنند. این نکات عبارتند از:

1. به نظر شما تصاویر مخاطبان بیشتری دارند یا ویدیوها؟ نظرات کاربران در این باره متفاوت است، برخی می‌گویند تصاویر و برخی نیز ویدئوها را هدف قرار داده‌اند. اما از نظر الگوریتم هیچ یک از آن‌ها بر یک دیگر برتری ندارند و تقریبا ارزش هر کدام یکی است. تنها چیزی که به اینگجیمنت کمک می‌کند مدت زمان ماندگاری کاربر و نظرات آن‌ها در رابطه با محتوای شما است.

2. الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ به راحتی می‌تواند تمامی لایک‌ها و کامنت‌های فیک را تشخیص دهد. افراد زیادی وجود دارند که با پرداخت هزینه‌ قصد دارند کاربران فیک استفاده کنند. اگر می‌خواهید پست‌های شما به افراد زیادی نمایش داده شود بهتر است کاربران‌تان واقعی باشند.

3. در الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۲۳ بازدید از محتوا در ساعت‌های اولیه انتشار اهمیت چندانی ندارد. اکثر افراد به بازدید در ساعات اولیه بسیار اهمیت می‌دهند و معتقدند اگر در این ساعت‌ها بازدید نشود احتمال دیده شدن آن در پس از یک یا چند روز بسیار کم است.

4. طول متن کامنت در الگوریتم ۲۰۲۳ اهمیت چندانی ندارد و ارزش تمامی کامنت‌ها حتی کامنت‌هایی با متن کوتاه یکسان است. کامنت گذاشتن بسیار مهم است و در صورتی که فالورهایتان کامنت بگذارند شانس دیده شدن پست‌ها بالا خواهد رفت.

الگوریتم اینستاگرام برای فید و استوری در سال ۲۰۲۳

الگوریتم اینستاگرام پست‌ها و محتواهای تمامی حساب‌هایی را که دنبال می‌کنید مرتب خواهد کرد. احتمال تعامل شما را با پست‌های دیگر کاربران بر اساس معیارهای زیر می‌سنجد:

  • اگر یک پست لایک بیشتری بگیرید و لوکشین آن تگ شده باشد، به دلیل محبوبیت بالا به شما نمایش داده می‌شود.
  • همچنین اطلاعات مختلفی در رابطه با شخصی که محتوا را پست کرده است دریافت می‌کنید. علاوه بر اینها تعداد دفعاتی که با یک فرد تعامل داشته‌اید را نیز بررسی می‌کند تا بفهمد چه فرد و محتواهایی برای شما جالب هستند.
  • دیدن محتواهای مختلف به الگوریتم‌ها کمک می‌کند تا بفهمند به چه محتواهایی علاقه دارید.

الگوریتم اینستاگرام برای تب اکسپلور در سال ۲۰۲۳

الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ به پست‌هایی که شما آن‌ها را لایک و با آن‌ها تعامل داشته‌اید نگاه می‌کند و سپس مجموعه از عکس‌ها و محتواهای دیگر که شما به آن‌ها توجه ندارید یا تاکنون توسط شما دیده نشده‌اند، جمع‌ آوری می‌کند. سپس تمامی عکس‌ها، ویدیوها و دیگر محتواها را با توجه به اینکه شما به چه چیزی علاقه دارید و احتمال بازدید کدام یک بیشتر است، رتبه‌بندی می‌کند.

علاوه بر اینها، سابقه شما برای دیدن انواع پست‌ها و واکنش نشان دادن به آن‌ها نیز بسیار مهم است. اگر شما با چندین نفر تعامل داشته باشید و به صورت روزانه محتوای آن‌ها تماشا کنید، محتواهای عالی و با کیفیت که مورد پسند شما باشد و همچنین به احتمال زیادی دیگر افراد نیز آن‌ها را دوست داشته باشند در این اکانت‌ها پست می‌شود.

تغییرات سال ۲۰۲۳ در الگوریتم اینستاگرام

تغییرات جدید و زیادی در سال ۲۰۲۳ در الگوریتم‌ها ایجاد خواهد شد که در این قسمت چند مورد از آن‌ها را نام خواهیم برد. امکان مشاهده فید در سال ۲۰۲۳ به صورت زمانی فراهم است و این موضوع برای اکثر کاربران اهمیت خاصی دارد. شما می‌توانید لیست انتخابی از پست‌های مورد علاقه خود را نیز تماشا کنید. این بروزرسانی‌ها بسیار مهم است و در سال ۲۰۲۳ انجام خواهند شد، از مطالب بالا می‌توان نتیجه گرفت که الگوریتم همچنان بر نحوه نمایش محتوا برای کاربران تاثیر دارد. همچنین مکان‌های خاص نیز تاثیر زیادی در پلتفرم دارد. تولید محتواهای ویدئویی در این الگوریتم بسیار مهم است و در این سال برجستگی آن‌ها نسبت به قبل بیشتر می‌شود.

article header.jpg

چند نکته طلایی برای کار با الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۲۳

شاید در نگاه اول فکر کنید این الگوریتم‌ها ممکن است سخت و پیچیده باشند، اما اینگونه نیست و تولید محتوای جذاب می‌تواند رضایت الگوریتم‌ها را به همراه داشته باشد. برای موفق شدن در این زمینه باید محتوای جذاب و سرگرم کننده تولید کنید، بهتر است اینکار را صرفا بخاطر خوشحالی مخاطبان انجام دهید. در ادامه به چند نکته مهم که در افزایش رتبه تاثیر فراوانی دارد اشاره می‌شود:

1. احترام گذاشتن به دستورالعمل‌های جامعه

2. اشتراک‌گذاری پست در زمان مناسب

3. تجزیه و تحلیل اکانت بسیار مهم است

4. از هشتگ استفاده کنید

5. همیشه پست بگذارید

6. کاربران فعال خود را به مشارکت در زمینه‌های مختلف دعوت کنید

جمع‌بندی

برای بهبود الگوریتم در سال ۲۰۲۳ می‌توانید بر روی تاکتیک‌های مختلف تمرکز کنید، اما بهتر است بیشتر بر روی مواردی که کاربران را سرگرم می‌کند تمرکز نمایید. در این مقاله درباره الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ و دیگر موارد صحبت کردیم، شما می‌توانید برای بهتر شدن خدمات شبکه‌ های اجتماعی از این الگوریتم‌ استفاده نمایید.