Avideh

Everything starts with a line

30 بهمن, 1402

آموزش کار با یوتیوب: صفر تا صد کسب درآمد و بازاریابی در یوتیوب

یوتیوب از جمله پرطرف‌دارترین و بهترین پلتفرم‌های مجازی برای کسب درآمد است. به همین ترتیب بسیاری از افراد همواره به دنبال یک مطلب تخصصی آموزش کار با یوتیوب هستند تا بتوانند از این بستر به درآمدهایی با اعداد و ارقام بزرگ برسند

یوتیوب از جمله پرطرف‌دارترین و بهترین پلتفرم‌های مجازی برای کسب درآمد است. به همین ترتیب بسیاری از افراد همواره به دنبال یک مطلب تخصصی آموزش کار با یوتیوب هستند تا بتوانند از این بستر به درآمدهایی با اعداد و ارقام بزرگ برسند.

یوتیوب در فرایند دیجیتال مارکتینگ تاثیر بسزایی دارد، به گونه‌ای که امروزه اکثر برندهای بزرگ در این پلتفرم مجازی در حال تولید محتوا و فعالیت حرفه‌ای هستند. پس اگر شما هم قصد دارید از این پلتفرم اشتراک ویدئو رایگان در راستای تحقق اهداف بیزینسی خود استفاده کنید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید. در ادامه مطالب مفیدی در مورد آموزش صفر تا صد کار با یوتیوب در اختیار شما قرار می‌دهیم.

یوتیوب.png

یوتیوب (Youtube) چیست؟

پیش از اینکه در مورد آموزش کار با یوتیوب به مطالب کامل و اختصاصی بپردازیم، ابتدا لازم است تا در مورد ماهیت این پلتفرم اجتماعی توضیحات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. یوتیوب در حال حاضر بزرگ‌ترین پلتفرم اجتماعی انتشار رایگان ویدئو است. در داخل این شبکه اجتماعی کاربران می‌توانند ویدئوهای مورد علاقه خود را در صفحه شخصی خود منتشر کرده و در معرض دید میلیون‌ها نفر در سراسر جهان قرار دهند.

شبکه اجتماعی یوتیوب برای نخستین بار در سال 2005 میلادی توسط شرکت پی پل راه‌اندازی شد. این پلتفرم هم در قالب سایت و هم در قالب نرم‌افزار مخصوص اندروید در دسترس است. در هر یک از این دو نسخه کاربران می‌توانند با استفاده از ابزارهای کاربردی چون ادوبی فلش، اچ تی ام ال پنج انواع ویدئوها را ادیت کرده و منتشر کنند.

مهم‌ترین مزایای کار با یوتیوب

یکی از مباحث بسیار مهمی که در آموزش کار با یوتیوب در این بخش به آن اشاره می‌شود مزایای استفاده از این پلتفرم است. یوتیوب از جمله شبکه‌های اجتماعی است که برای کسب‌و‌کارها در هر حوزه فعالیتی مزیت‌های بسیار زیادی دارد. برای نمونه نسخه وب این پلتفرم دومین موتور جستجوی محبوب و پرسرچ در کل دنیا است.

کسب درآمدهای دلاری

یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مزایای کار با یوتیوب امکان کسب درآمدهای دلاری است. البته شرط اصلی رسیدن به درآمدهای کلان در این پلتفرم طراحی استراتژی محتوایی بسیار حرفه‌ای و ارائه خدمات متناسب با نیازهای مخاطبان بازار هدف است. در واقع کسب درآمد دلاری از یوتیوب برای ایرانیان به دلیل قیمت بالای دلار در داخل کشور فرصتی طلایی است. اما زمانی که در بخش آموزش کار با یوتیوب صحبت از کسب درآمد دلاری به میان می‌آید این پرسش ایجاد می‌شود که این شبکه چند درصد از مبلغ را به مدیر حساب کاربری پرداخت می‌کند؟

در اصل یوتیوب حدود 60 درصد از مبلغ کل به دست آمده از طریق بازاریابی و تبلیغ در این پلتفرم را به مدیر یا صاحب کانال می‌پردازد.

یوتیوب 2.jpg

تعرفه پرداختی یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید چقدر است؟

یکی دیگر از مهم‌ترین و رایج‌ترین سوالات در زمینه آموزش کار با یوتیوب این است که تعرفه پرداختی این پلتفرم در ازای هر هزار بازدید چقدر است؟ یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید 3 الی 6 دلار هزینه به صاحب کانال می‌پردازد. البته در بسیاری از موارد این تعرفه به 10 دلار هم می‌رسد. از جمله عوامل موثر در میزان تعرفه پرداختی یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید عبارت‌اند از:

  • موضعیت مکانی مدیر یا صاحب کانال
  • مدت زمان و کیفیت تبلیغات صورت گرفته
  • تعداد کلیک‌های انجام شده روی تبلیغات
  • مدت زمان تماشای تبلیغ توسط کاربران
  • تعداد تبلیغات نمایش داده شده در هر ویدئو
  • عنوان محتوای ویدئو

محبوبیت بسیار بالا

یوتیوب به دلیل داشتن محبوبیت بسیار بالا چندین سال است که در لیست بهترین و پردرآمدترین پلتفرم‌های مجازی قرار گرفته است. بر اساس آخرین آمار و ارقام تعداد کاربران در این شبکه بیش از 2.5 میلیارد نفر است! ماهانه حدود بیش از 2 میلیارد نفر تنها ویدئوهای منتشر شده در این پلتفرم را مشاهده می‌کنند.

اهمیت راه‌اندازی و توسعه کسب‌و‌کار در یوتیوب

علت اصلی مراجعه بسیاری از افراد برای یادگیری آموزش کار با یوتیوب کسب درآمد از این پلتفرم است. در واقع راه‌اندازی کسب‌و‌کار در این پلتفرم امروزه به یکی از پیش‌نیازهای اصلی هر سازمانی تبدیل شده است. در دنیای امروزی که حدود بیش از 75 درصد افراد بسیاری از خریدهای خود را از طریق پلتفرم‌های مجازی انجام می‌دهند داشتن حضور و فعالیت موثر در رسانه‌‌های جمعی پرطرفداری چون یوتیوب مسیر را برای ایجاد فروش‌های بزرگ هموار می‌کند.

بر اساس آمارگیری‌های انجام شده در کلیه پلتفرم‌های آنلاین و مجازی حدود 90 درصد از کاربران تمایل بیشتری به تماشای محتوای ویدئویی دارند. به همین دلیل است که راه‌اندازی حساب بیزینی در یوتیوب به امری بسیار مهم در توسعه کسب‌و‌کارها تبدیل شده است.

تولید و انتشار محتواهای ویدئویی کاربر پسند و آغشته از استراتژی‌هیا بازاریابی حرفه‌ای بهترین و موثرترین روش برای تقویت برند و افزایش اعتبار هر سازمانی است.

یوتیوب3.png

آموزش کار با یوتیوب با استفاده از روش‌های مختلف

همان گونه که در مطالب بالا اشاره شد، شبکه یوتیوب در حال حاضر جزو بهترین پلتفرم‌ها برای کسب درآمد آن هم به صورت دلاری است. بر خلاف تصور عموم روش کار با این پلتفرم ساده است، اما در کل باید برخی خطوط مشی تعیین شده توسط این پلتفرم رعایت شده و از برخی تکنیک‌های خاص برای افزایش بازدید و درآمد استفاده شود.

برای مثال در صورتی که تبلیغاتی غیر مرتبط با محتوای کانال منتشر شود ربات‌های گوگل حساب کاربر یمورد نظر را مسدود می‌کنند. فیلم‌های کوتاه و مختصر از جمله پربازدیدترین و بهترین نوع ویدئوهایی هستند که در یوتیوب منتشر می‌شوند.

از طرفی نرخ تبدیل یعنی تبدیل مخاطب به مشتری از طریق این نوع محتواهای ویدئویی بیشتر است. انواع محتواهای ویدئویی چون عرضه محصول، پخش زنده و توصیفی می‌توانند در کانال‌های یوتیوب منتشر شوند. در بحث آموزش کار با یوتیوب آشنایی با انواع تبلیغات در این بستر از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این پلتفرم 6 نوع تبلیغ وجود دارد:

  • تبلیغات استاندارد (True View)
  • تبلیغات ویدئویی آزاد
  • تبلیغات ویدئویی مسدود شدنی
  • تبلیغات Bumper
  • تبلیغات Display
  • تبلیغات Overlay
  • کارت‌های دارای اسپانسر

آموزش کار با یوتیوب: ساخت کانال تجاری

حالا که با مزایای استفاده از یوتیوب و همچنین اهمیت آن در توسعه کسب‌و‌کارها آشنا شدید لازم است تا اقدامات اولیه برای ورود به این پلتفرم را انجام دهید. در صورتی که قصد بیزینس و بازاریابی در یوتیوب را دارید باید ابتدا یک حساب کاربری از نوع تجاری را راه‌اندازی کنید. برای این کار ابتدا به حساب کاربری گوگل از نوع تحاری خود وارد شوید یا در صورت نداشتن یک جی‌میل تجاری افتتاح کنید.

سپس وارد سایت یا اپلیکیشن یوتیوب شده (حتما با جی‌میل تجاری خود وارد شوید) و روی پروفایل خود کلیک کنید. در این بخش باید اولین فیلد یعنی My Channel را انتخاب کرده مراحلی از قبیل نام تجاری و شخصی سازی کانال را انجام دهید. در این بخش نباید فراموش کنید که انتخاب بنری مناسب و جذاب تاثیر بالقوه‌ای در افزایش اعتبار حساب تجاری شما دارد.

راه‌های کسب درآمد از یوتیوب

در این بخش از آموزش کار با یوتیوب برخی از بهترین راهکارهای کسب درآمد در این شبکه اجتماعی را معرفی می‌کنیم. در حالت کلی 5 روش موثر برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که شما به عنوان صاحب یک حساب تجاری باید از آن‌‌ها استفاده کنید. از جمله بهترین راه‌های کسب درآمد از یوتیوب عبارت‌اند از:

  • درآمدزایی از طریق تبلیغات (ADS)
  • کسب درآمد از فروش محصولات یا خدمات
  • تبلیغات اسپانسری
  • درآمدزایی از طریق سوپر چت و سوپر استیکر

آموزش درآمدزایی از طریق تبلیغات در یوتیوب

یکی از متداول‌ترین راه‌های کسب درآمد از یوتیوب تبلیغات است. این پلتفرم در صورت تمایل مدیر کانال تبلیغاتی را روی ویدئوهای آن نمایش داده و هزینه‌ای را در قبال آن به مدیر کانال پرداخت می‌کند. البته در صورتی که حساب کاربری معمولی یا تجاری شما بازدید بیشتری دارد بهترین روش برای افزایش درآمد خود استفاده از تبلیغات یوتیوب در ویدئوهای خود است. تبلیغات در یوتیوب انواع مختلفی دارد:

  • تبلیغات ویدئویی Skippable
  • تبلیغات Bumper
  • تبلیغات Overlay
  • تبلیغات Non-skippable

در حالت کلی این مدل از تبلیغات، تبلیغات یوتیوب شورت یا همان کوتاه نام دارند که در داخل ویدئوها بارگذاری می‌شوند.

یوتیوب4.jpg

کسب درآمد از طریق فروش محصولات یا خدمات

این روش از تبلیغات در یوتیوب بهترین و کامل‌ترین روش برای کسب درآمد است. آن دسته از حساب‌هایی که محصولات یا خدماتی برای عرضه دارند با تولید محتوای ویدئویی درباره آن‌ها می‌توانند به درآمدهای بالا برسند. با استفاده از Youtube Shopping شما به عنوان یک حساب تجاری می‌توانید محصولات موجود خود را به صورت مستقیم به فروش برسانید.

درآمدزایی در یوتیوب با سوپر چت و سوپر استیکر

به هنگام آموزش کار با یوتیوب باید روش متناسب با نوع فعالیت و کانال خود در این پلتفرم را انتخاب بکنید تا بتوانید به درآمد مطلوب خود برسید.

سوپر چت و سپر استیکر یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از یوتیوب است. در این روش مخاطبان و به اصطلاح فالوورهای شما می‌توانند با استفاده از سوپر چت یا سوپر استیکر و پرداخت هزینه علاقه خود را به شما نشان دهند. از طریق سوپر چت کاربران می‌توانند پیام خود را در قالب ویدئو زنده منتشر کنند. سوپر استیکر نیز توسط کاربران در چت‌های یوتیوب به کار می‌رود. شرایط اصلی استفاده از سوپر چت و سوپر استیکر عبارت است از:

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • سکونت در یکی از کشورهای مجاز و غیر تحریم
  • مانتیاز بودن کانال متقاضی

کلام آخر

در این مقاله برخی از مهم‌ترین نکات در مورد آموزش کار با یوتیوب به صورت کامل معرفی شد. با توجه به مطالب فوق می‌توان نتیجه گرفت که یوتیوب بهترین کانال ارتباطی برای تقویت برندینگ و افزایش میزان فروش و خدمات برندها است. البته بسیاری از افراد به صورت اینفلوئنسری نیز در این پلتفرم فعالیت کرده و با دریافت تبلیغات نیز موفق به کسب درآمدهای بزرگ می‌شوند. در حالت کلی یوتیوب بهترین کانال اجتماعی برای کسب درآمد از نوع دلاری است.