Avideh

Everything starts with a line

14 اردیبهشت, 1403

تامنیل یوتیوب چیست و چطور آن را بسازیم؟

تامنیل یوتیوب همان تصویر کوچکی است که وقتی می‌خواهیم ویدیویی را در یوتیوب مشاهده کنیم، در همان ابتدا برای ما نمایش داده می‌شود و به عنوان کاور روی ویدیو عمل می‌کند. به عبارتی دیگر، تامنیل یوتیوب محتوای داخل ویدیوی یوتیوب را در قالب عکس نشان می‌دهد.

یکی از اپلیکیشن‌های بسیار کاربردی در دنیای مجازی یوتیوب است. این پلتفرم پرطرفدار، بستری برای اشتراک‌گذاری ویدیو و تماشای میلیون‌ها ویدیو به صورت آنلاین است که در آن امکان لایک و بیان نظرات در مورد هر ویدیو برای بازدیدکنندگان فراهم است. یکی از خدمات شبکه‌های اجتماعی این است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با به کارگیری خلاقیت و ساخت محتوای مناسب، یک منبع درآمد برای خود داشته باشند.

در رابطه با یوتیوب، آپلود ویدیو بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که محتوا و ساختار مناسب ویدیو باعث جذب مخاطب و افزایش بازدید ویدیو می‌شود و افراد از این طریق به هدف خود در کسب درآمد می‌رسند. یکی از سوالات متداول در زمینه آپلود ویدیو در یوتیوب این است که تامنیل یوتیوب چیست؟ چطور تامنیل یوتیوب بسازیم؟ در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به این موضوع بپردازیم.

تامنیل یوتیوب چیست؟

یوتیوب5.jpg

تامنیل یوتیوب همان تصویر کوچکی است که وقتی می‌خواهیم ویدیویی را در یوتیوب مشاهده کنیم، در همان ابتدا برای ما نمایش داده می‌شود و به عنوان کاور روی ویدیو عمل می‌کند. به عبارتی دیگر، تامنیل یوتیوب محتوای داخل ویدیوی یوتیوب را در قالب عکس نشان می‌دهد. به کمک تامنیل یوتیوب تا حدود زیادی تصمیم می‌گیریم که ویدیو را مشاهده کنیم یا خیر. در حقیقت تامنیل یوتیوب مانند جلد برای کتاب است. اکنون که دریافتیم تامنیل یوتیوب چیست نگاهی کلی به اهمیت تامنیل یوتیوب می‌اندازیم.

اهمیت تامنیل یوتیوب

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، یوتیوب یک منبع عالی برای کسب درآمد است. آپلود ویدیو‌های جذاب باعث افزایش دنبال‌کننده‌های صفحه یوتیوب و افزایش درآمد شما می‌شود. تولید محتوای جذاب و موفق با دانستن اصول کار محقق می‌شود.

یکی از ابزارهای ضروری جهت جذابیت ویدیو یوتیوب تامنیل است. تامنیل یوتیوب می‌تواند به عنوان یک برگ برنده برای شما عمل کند. بازدید کنندگان ویدیو در یوتیوب ابتدا تامنیل و جلد ویدیو‌ی شما را می‌بینند و سپس تصمیم می‌گیرند محتوای ویدیو را تماشا کنند یا خیر. اگر ویدیوی شما محتوای خوبی داشته باشد ولی تامنیل ویدیو یوتیوب‌تان تاثیرگذار نباشد؛ حس کنجکاوی بیننده تحریک نشده و رغبتی به مشاهده ویدیو شما نشان نمی‌دهد. در نتیجه ساخت تامنیل یوتیوب جذاب برای ویدیو مهمترین بخش در جذب مخاطب و افزایش بازدید از ویدیو شما در یوتیوب است. حال باید بدانیم که چطور تامنیل یوتیوب بسازیم.

چطور تامنیل یوتیوب بسازیم؟

برای اینکه نتیجه دلخواهی از فعالیت خود در یوتیوب، دیگر شبکه‌های اجتماعی و سایت خود بگیرید، توصیه می‌شود که همیشه با یک مشاور سئو در ارتباط باشید. اما اگر قصد دارید به صورت شخصی فعالیت کنید، پس از این که دانستید که تامنیل یوتیوب چیست، باید بدانید که برای ساخت یک تامنیل مناسب باید نکاتی را در نظر داشته باشید. مهمترین عواملی که در ساخت تامنیل یوتیوب نقش دارندف عبارتند از:

  • عکس تامنیل
  • قوانین یوتیوب
  • نوشتن متن و درج نماد
  • قرار دادن برند و درج لوگو
  • طرح پس‌زمینه مناسب
  • ابعاد تصویر

در ادامه هریک از این موارد را بررسی می‌کنیم.

عکس تامنیل یوتیوب

در انتخاب عکس تامنیل یوتیوب، اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که باید عکس تامنیل شما با محتوای داخلی ویدیو کاملا مرتبط باشد. می‌توانید موضوع محتوای خود را در یوتیوب جستجو کنید و از تامنیل یوتیوب افرادی که در همان زمینه تولید محتوا کرده‌اند استفاده کنید. ویدیوهای یوتیوبی که ویو بالاتری دارند، بهترین گزینه برای ایده گرفتن به شمار می‌روند.

عکس چهره در تامنیل یوتیوب

اگر خودتان در محتوای ویدیو حضور دارید و گوینده هستید، از عکس خودتان در تامنیل ویدیو می‌توانید استفاده کنید. به کار گرفتن عکس چهره‌‌های مشهور در تامنیل یوتیوب، یک روش دیگر است که ویدیو شما را جذاب تر می‌کند تا مخاطب برای آپلود ویدیو مشتاق تر شود.

یوتیوب6.jpg

در نظر گرفتن قوانین یوتیوب

نکته مهم دیگر این است که عکس تامنیل یوتیوب شما باید از قوانین و خط مشی‌های یوتیوب پیروی کند و مجاز باشد.

عکس واضح

توجه به این نکته ضروری است که عکس تامنیل انتخابی شما کاملا شفاف و بوده و رزولوشن مناسبی داشته باشد. همچنین رنگبندی جذاب عکس نظر بازدیدکنندگان را جلب می‌کند.

نوشتن متن و استفاده از نماد

نوشتن متن مناسب که پیام محتوای شما را برساند با استفاده از فونت مناسب می‌تواند جذابیت تامنیل را بیشتر کند. فونت‌هایimpact, American captain, cooper black, evogria  چند نمونه از معروف‌ترین فونت‌ها هستند که یوتیوبرها برای طراحی تامنیل از آن استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانید از ایموجی نیز برای جلوه بیشتر تامنیل یوتیوب خود استفاده کنید. توصیه می‌شود از علامت فلش و دایره برای جلب توجه مخاطبان استفاده کنید.

برند و الگوی مخصوص تامنیل یوتیوب

بدین صورت که از ویژگی‌های خاص برای ساخت تامنیل ویدیوهای یوتیوبی خود استفاده کنید. فونت خاص، استفاده از رنگ‌ها و تصاویر خاص در همه تامنیل هایی که برای ویدیوهای یوتیوب خود می‌سازید، ویدیوهای شما را از سایر یوتیوبرها متمایز می‌کند. برندسازی و ویژگ‌های منحصر به فرد در افزایش دنبال کننده‌های ویدیوهای شما بسیار موثر است.

سعی کنید الگوی خاص و همیشگی را در ساخت تامنیل‌های خود پیاده کنید مثلا نماد کانال یوتیوب خود را در عکس تامنیل قرار دهید تا ویدیو‌های شما برای همه قابل تشخیص باشد از از الگو‌های ساخت یکسان جهت تمایز کانال یوتیوب خود،در تامنیل‌ها بهره ببرید.

یوتیوب7.jpg

طرح پس زمینه مناسب

یک طرح پس زمینه برای تصویر انتخاب کنید، طرحی گویا و مرتبط با محتوا. سعی کنید طرح‌های ساده‌تر و جذاب‌تر را انتخاب کنید در این حالت علاوه بر جلوه زیبا و انتقال پیام محتوای شما از طریق تامنیل، کاربران می‌توانند روی متن و نمای کلی تامنیل تمرکز کنند‌.

ابعاد عکس تامنیل

تصویر با ابعاد ۱۲۸۰ × ۷۲۰ بهترین حالت برای عکس تامنیل یوتیوب است. همچنین فرمت PNG, BMP, JPEO  می‌تواند بهترین انتخاب برای ذخیره تصویر تامنیل شما باشد. دقت کنید که حجم عکس باید کمتر از ۲ مگابایت باشد.

یوتیوب8.jpg

پس از ساخت تامنیل یوتیوب خود، می‌توانید از طریق سایت آن را در کانال یوتیوب خود بارگذاری کنید.

روش تغییر تامنیل ویدیو در یوتیوب

اگر خواستید تامنیل ویدیو خود را تغییر دهید کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب کاربری خود در سایت رسمی یوتیوب شوید.
  • بخش creator studio  را درقسمت کانال باز کنید.
  • روی عبارت video manager  ضربه بزنید تا بتوانید عکس تامنیل را ادیت کنید.
  • در این قسمت روی گزینه custom thumbnail ضربه بزنید و تامنیل یوتیوب خود را که از قبل در گالری ذخیره کرده‌اید بارگذاری کنید.
  • Save changes را انتخاب کنید تا تغییرات اعمال شوند.

یوتیوب9.jpg

سخن پایانی

یوتیوب بستری جهانی و معروف برای اشتراک گذاری و تماشای آنلاین ویدیو است. امروزه نقش خدماتی که شبکه‌های اجتماعی در اختیار کاربران قرار می‌دهند بسیار پررنگ است به طوری که افراد از طریق آپلود ویدیو در یوتیوب درآمدهای بسیار بالایی کسب می‌کنند. یک بخش ضروری برای ویدیوهای یوتیوب، ساخت تامنیل است که توجه مخاطب را جلب و باعث افزایش بازدید از ویدیو یوتیوب می‌شود. در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که تامنیل یوتیوب چیست و چگونه تامنیل بسازیم. با استفاده از نکات گفته شده ویدیو یوتیوب خود را حرفه‌ای‌تر بسازید.