Avideh

Everything starts with a line

6 دی, 1402

بهترین راه طراحی سایت چیست؟ برون سپاری یا جذب نیرو

در ادامه این مورد را به شکل کامل بررسی کرده و بهترین راه طراحی سایت را با توجه به معیارها و مزایای هر کدام از راه‌های گفته شده معرفی می‌کنیم.

بهترین راه طراحی سایت چیست؟ دنیای اینترنت و فضای مجازی به قدری گسترش یافته است که تقریبا تمام فعالیت‌های روزمره ما به این فضاها وابسته شده است. همه روزه با سایت‌های مختلفی روبرو می‌شویم که برای کسب اطلاعات و یا خرید محصول به آن‌ها مراجعه کرده‌ایم. در این میان بعضی از سایت‌ها موفق‌تر از بقیه بوده‌اند و توانسته‌اند مخاطب بیشتری جذب کنند. اما دلیل این موفقیت چه بوده است؟

در حالت کلی سایت‌هایی که از نظر محتوایی، ارائه خدمات و قالب کلی از کیفیت بالایی برخوردار هستند موفق‌تر بوده و بازدید بیشتری دارند. به همین دلیل هم مرحله طراحی سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مدیران این سایت‌ها از چه روشی برای طراحی و مدیریت سایت خود استفاده کرده‌اند؟ آیا برون سپاری کرده‌اند و از شرکت‌ها و افراد دیگر برای طراحی سایت کمک گرفته‌اند و یا جذب نیرو برای طراحی سایت و مدیریت آن در داخل مجموعه انتخاب آن‌ها بوده است؟ در ادامه این مورد را به شکل کامل بررسی کرده و بهترین راه طراحی سایت را با توجه به معیارها و مزایای هر کدام از راه‌های گفته شده معرفی می‌کنیم.

بهترین راه طراحی سایت

منظور از طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت به مراحل گام به گام ساخت یک سایت اینترنتی به منظور معرفی یک برند یا شرکت، ارائه کالاها و خدمات مختلف گفته می‌شود. در طراحی انواع وب‌سایت‌ها و ساخت قالب آن‌ها مواردی همچون لایه‌سازی صفحات، تولید محتواهای متنی و گرافیکی و قواعد سئو در نظر گرفته می‌شود. با رعایت این موارد و عناصر تاثیرگذار دیگر، گام‌های ابتدایی برای موفقیت یک سایت و رسیدن به اهداف طراحی سایت برداشته می‌شوند. اما طراحی سایت چه اهمیتی دارد؟

اهمیت طراحی سایت و مزایای آن

با استفاده از یک وب‌سایت اینترنتی خوب می‌توان به راحتی محصولات و خدمات خود را به مخاطبین در سراسر کشور و حتی دنیا معرفی کرد. برای مثال در طی معرفی محصول با ارائه جدیدترین اطلاعات و خدماتی مبتنی بر نیازها و خواسته‌های مشتریان، می‌توان فرایند جذب مشتری و افزایش بازدید از سایت را به‌راحتی افزایش داد.

یکی از مزایا و ویژگی‌های بسیار مهم و کاربردی سایت‌ها، دردسترس‌بودن آن‌ها در هر زمان و مکانی است. در واقع از یک وب‌سایت می‌توان به عنوان یک منبع دائمی و قابل دسترس از اطلاعاتی سازمان استفاده کرد. اما برای طراحی یک سایت حرفه‌ای باید از نیروی کار یعنی طراحان وب‌سایت مجرب و متخصص استفاده کرد. روش‌های متعددی برای ساخت سایت از جمله برون سپاری و جذب نیرو وجود دارند. اما بسیاری از صاحبان سایت‌ها در انتخاب این دو روش دچار تردید می‌شوند. به همین جهت نیز در ادامه درباره هر یک از این روش‌ها و مزایای آن‌ها به توضیحات بیشتر پرداخته و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

مزایای طراحی سایت

مهم‌ترین ویژگی های یک سایت حرفه ای چیست؟

قبل از آشنایی با روش‌های برون سپاری و جذب نیرو در طراحی سایت بهتر است با ویژگی‌های یک سایت حرفه‌ای و جذاب آشنا شوید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  1. نمایش اطلاعات به‌صورت کامل و مرتب به کاربر: در طراحی ‌وب‌سایت باید طراح سایت اطلاعات را با چیدمان خاصی در سایت قرار دهد که کاربر با دسترسی سریع و آسانی بتواند به همه آن اطلاعات دست یابد. در واقع نحوه به اشتراک گذاری اطلاعات باید به گونه‌ای باشد که کاربر بتواند در زمان کمی اطلاعاتی با حجم زیاد را دریافت کند.
  2. برخورداری از سرعت بالا در لود شدن: بسیاری از سایت‌هایی که بازدید زیادی دارند از سرعت بارگذاری بسیار مطلوبی در انتقال صفحات برخوردار هستند. این مورد برای گوگل نیز مهم است و در ارتقای سایت تاثیر زیادی دارد.
  3. بهینه‌سازی سایت و رعایت اصول سئو: رعایت تمامی اصول سئو در ارتقای سایت، از تولید محتوای آن بسیار مهم‌تر است؛ چرا که اگر در سایتی اصول سئو رعایت نشود ولی محتوای خوب و ارزشمندی داشته باشد، باز هم نمی‌تواند بازدید زیادی بگیرد و تمام زحمات تولید محتوا به هدر خواهد رفت.

اما برای طراحی چنین سایتی چه استراتژی‌هایی وجود دارد؟ در ادامه بررسی می‌کنیم.

روش جذب نیرو برای طراحی سایت و مزایای آن

یکی از روش‌هایی که بسیاری از صاحبان کسب و کارها برای ساخت وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند، جذب نیرو طراحی سایت متخصص است. در واقع زمانی که شما طراح سایت را برای ساخت وب‌سایت خود استخدام می‌کنید، در روند طراحی و ساخت سایت و حتی بعد از اتمام ساخت سایت، با سازنده سایت می‌توانید ارتباط برقرار کرده و در صورت نیاز از وی خواستار تغییراتی در فرم و ساختار سایت شوید. در این روش شما می‌توانید مستقیما با طراح سایت ارتباط داشته و در طول مسیر از تمامی اقدامات آن مطلع شوید. به این ترتیب در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات و نیازهای سایت خود را با طرح در میان خواهید گذاشت و طراح نیز موظف است به عنوان فردی که در مجموعه شما استخدام شده است، تمام این موارد را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

جذب نیروی متخصص و مجرب برای طراحی سایت

روش برون سپاری برای طراحی سایت

منظور از برون سپاری، واگذاری طراحی سایت به شرکت‌های مجرب و حرفه‌ای طراح سایت است. امروزه شرکت‌های بسیاری تحت عنوان طراح سایت وجود دارند، به همین جهت در انتخاب یک شرکت سازنده سایت باید دقت زیادی به خرج داد.

برون سپاری نیز ویژگی‌ها و مزایای مخصوص به خود را دارد. یکی از مزایای اصلی این روش این است که تمامی اعضای تیم طراحی سایت می‌توانند با همفکری و ایجاد برنامه‌ای راهبردی و اصولی در زمان کمتری سایتی با قالب و فرم به‌روز و کامل را به کارفرما ارائه دهند.

یکی از شاخص‌ترین مزایای این روش تمرکز بیشتر تیم بر روی اهداف بلندمدت است، به عبارتی در تیم طراحی وب‌سایت شرکت به‌صورت بلندمدت سایت مشتری را همواره بررسی کرده و در صورت نیاز تغییرات و اصلاحاتی را بدون اخذ هزینه اضافی انجام می‌دهد. همچنین عدم نیاز به استخدام فرد متخصص و پرداخت حقوق به او نیز می‌تواند از مزایای برون سپاری طراحی سایت باشد.

برون سپاری طراحی سایت

تفاوت بین روش برون سپاری و جذب نیرو در طراحی سایت

بین روش برون سپاری و جذب نیرو برای طراحی سایت تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد، اما در حالت کلی در هر یک از این روش‌ها وظایف، مهارت‌ها و مسئولیت‌های طراحان سایت یکسان و مشترک است. در واقع اصلی‌ترین مسئله‌ای که قبل از به‌کارگیری هر یک از این روش‌ها باید به آن توجه شود متخصص و مجرب بودن سازنده سایت و داشتن رزومه و سابقه کاری عالی است. شاید بر همین اساس بتوان گفت که بهترین راه طراحی سایت پیدا کردن یک فرد یا تیم طراح متخصص است!

در روش برون سپاری شرکت طراح سایت دارای تیم مخصوصی است که هر یک از اعضای آن به کمک همفکری و مبادله کردن ایده‌های خود می‌توانند به نتیجه بهتری در طراحی و ساخت سایت دست یابند. در صورت عدم موفقیت تیم، مدیر ارشد شرکت مسئول پاسخ‌گویی به مشتری خواهد بود. اما در روش جذب نیرو برای طراحی سایت، مشتری مستقیما با شخص سازنده سایت در ارتباط بوده و می‌تواند ایرادات و اشکالات سایت را با او در میان بگذارد.

اصلی‌ترین تفاوت بین روش برون سپاری و جذب نیرو در گستره ارائه خدمات و انعطاف‌پذیری نیروی کار است. در واقع شما با پرداخت هزینه‌ای مشخص افراد متخصص بیشتری را برای ساخت وب‌سایت خود جذب می‌کنید. اما باید این نکته را در مقایسه این دو روش در نظر داشت که در روش برون سپاری هزینه‌های پرداختی نسبت به روش جذب نیرو کمتر و به‌صرفه‌تر است.

نتیجه‌گیری

امروزه یکی از پارامترهای مهم در رونق کسب و کار و فعالیت‌های مجازی، استفاده از وب‌سایت‌های اینترنتی و انجام تبلیغات از طریق سایت‌ها است. اما در ساخت و طراحی سایت باید به قالب و ساختار سایت، رعایت تمامی اصول سئو و محتوای سایت توجه زیادی کرد تا بتوان با امتیاز گرفتن از الگوریتم‌های گوگل به رتبه‌های بالا دست‌یافته و در نتیجه بازدید و فروش بیشتری نیز کسب کرد.

برای ساخت و طراحی وب‌سایت می‌توان از روش‌های مختلفی از جمله برون سپاری و جذب نیرو استفاده کرد. هر یک از این روش‌ها بنا بر نوع ارائه خدمات، ویژگی‌ها و مزایای متفاوتی باهم دارند، اما مهارت‌ها و تخصص‌های لازم برای طراحی وب‌سایت در این دو روش با یکدیگر یکسان است. نمی‌توان گفت که بهترین راه طراحی سایت کدام یک از این دو است، اما قطعا سپردن طراحی سایت به فردی متخصص که تجربه بالایی در این زمینه داشته باشد، نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.