Avideh

Everything starts with a line

18 دی, 1402

تولید محتوا چند زبانه

در این مقاله در مورد تولید محتوای چند زبانه و اصول و قواعد مربوط به آن به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

امروزه بسیاری از کسب‌وکارهای دیجیتال و وب‌سایت‌های فروشگاهی و خدماتی در تلاش هستند تا فعالت خود را گسترده‌تر کرده و در سطح جهانی خدمات و محصولات خود را ارائه کنند. یکی از بهترین و رایج‌ترین راهکارهای ارائه محصولات به مخاطبین بازار هدف در خارج از کشور طراحی سایت چند زبانه و پس از آن تولید محتوا چند زبانه است.

همان‌گونه که می‌دانید بخش بسیار مهم و ضروری هر سایت به ویژه سایت چند زبانه محتوای چند زبانه آن است. اگر شما هم جزو آن دسته از صاحبان وب‌سایت‌ها و وب‌مسترهایی هستید که قصد دارید سایت خود را به سایت چند زبانه تبدیل کرده و مهم‌تر از آن محتوای چند زبانه تولید کنید.

در صورت نداشتن تخصص و مهارت کافی بهتر است با یک شرکت تولیدکننده محتوا معتبر و حرفه‌ای هماهنگ شوید. در ادامه این مقاله در مورد تولید محتوای چند زبانه و اصول و قواعد مربوط به آن به توضیحات بیشتری می‌پردازیم. اما قبل از پرداختن به موضوع محتوا بهتر است با سایت چند زبانه آشنا شوید.

تولید محتوا چند زبانه

سایت چند زبانه چیست و چه کاربردی دارد؟

سایت‌های چند زبانه در حالت کلی عملکردی مشابه سایت‌های داخلی دارند، اما در مواردی همجون زبان محتوای ارائه شده و زبان منوی سایت تفاوت عمده‌ای با سایت‌های معمولی و داخلی دارند. هدف از طراحی سایت‌های چند زبانه و تولید محتوای چند زبانه معرفی خدمات یک کسب‌وکاری جهانی به مخاطبین هدف در سرتاسر دنیا است.

برای نمونه اگر کسب‌وکار شما به حوزه پزشکی، صنعتی یا گردشگری مرتبط است بسیار مهم و حیاتی است که برای خود سایت چند زبانه طراحی کنید. اما مهم‌تر از آن در ادامه تولید محتوای چند زبانه است تا با استفاده از آن بتوانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده و پیام خود را به گوش آن‌ها برسانید.

افزون بر این موارد کسب‌وکارهای تجاری که فکر می‌کنند در سایر کشورهای خارجی محصولات و خدمات آن‌ها خواهان زیادی دارند می‌توانند عمل صادرات را انجام داده و به کسب‌وکار خود با استفاده از سایت چند زبانه گسترش دهند.

حال که با کلیت سایت چند زبانه آشنا شدید بهتر است بخش اصلی آن یعنی محتوا چند زبانه را به صورت کامل بشناسید تا بتوانید محتواهایی ارزشمند و هدفمند را برای سایت خود آماده کنید.

اهمیت تولید محتوا برای وب‌سایت‌های چند زبانه

امروزه بستر اینترنت و وب‌سایت‌ها به نوعی دفتر مرکزی و اصلی مجازی کسب‌وکارها هستند که فعالیت شرکت را در فضای مجازی و اینترنتی کنترل و مدیریت می‌کنند.

در طی چندین سال اخیر تقریبا بیش از 80 درصد کسب‌وکارها یک وب‌سایت اختصاصی برای خود راه‌اندازی کرده‌اند و کمتر کسب‌وکاری وجود دارد که سایت و فعالیت مجازی نداشته باشد. خوشبختانه فضای دیجیتال مارکتینگ به مدیران شرکت‌ها امکانات و اختیاراتی نامحدودی را قائل شده است تا بتوانند در این فضای گسترده خدمات و محصولات خود را معرفی کرده و میزان سودآوری شرکت را تا چند صد برابر افزایش دهند.

یکی از مهم‌ترین ارکان دیجیتال مارکتینگ تولید محتوا است. اما اگر بخواهیم این موضوع را در سطح جهانی گسترش دهیم تولید محتوا چند زبانه امروزه زبان زد عام و خاص بوده و یک هدف اصلی برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ است.

شرکت‌هایی که برند بوده و محصولات و خدمات درجه یکی در سطح کشور ارائه می‌دهند، تمایل خاصی به برقراری ارتباط با مخاطبین خود در نقاط مختلف جهان دارند. تنها راهکار موثر و بدون محدودیت برای برقراری چنین ارتباطی طراحی سایت چند زبانه و تولید محتوا چند زبانه است.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که محتوانویسی چند زبانه اصول و قواعد (سئو) مخصوص به خود را داشته و فردی بدون داشتن مهارت و دانش محتوانویسی و آشنایی با اصول سئو نمی‌تواند عملکرد خوبی از خود در این حوزه نشان دهد.

اهمیت تولید محتوا چند زبانه

مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای تولید محتوای چند زبانه

برای تولید محتوا چند زبانه ارزشمند و باکیفیت بایستی تجربه و مهارت بالقوه‌ای در مبحث کپی‌رایتینگ و طراحی داشته باشید. لازمه این دو عنصر مهم داشتن اطلاعات و تجربه کاری کافی در این زمینه یعنی تولید محتوا است. البته باید به این نکته ظریف و مهم توجه کنید که تولید محتوا فارسی با محتوا چند زبانه تفاوت عمده‌ای دارد.

اگر شما هم جزو آن دسته از صاحبان کسب‌وکار هستید که سایت چند زبانه مخصوص حوزه خود را تاسیس کرده و حال قصد دارید محتوای چند زبانه آن را تامین کنید و در عین حال هیچ تجربه و دانش بنیادی در این حیطه ندارید بهتر است با یک شرکت معتبر و حرفه‌ای تولیدکننده محتوا ارتباط برقرار کنید.

آژانس دیجیتال آویده یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محتوا چندین زبان مختلف دنیا است. تمامی کارشناسان تولیدکننده محتوا و نویسندگان این شرکت دارای معتبرترین مدرک‌ها در حوزه تولید محتوا بوده و بیش از چند صد نمونه کاری موفق و درجه یک دارند.

هدف از تولید محتوا چند زبانه چیست؟

در بستر اینترنت به خصوص گوگل چهارچوبی با عنوان سئو وجود دارد که تمامی وب‌سایت‌ها موظف‌اند محتوای خود را بر اساس اصول و قواعد آن تنظیم کنند. سئو در اصل همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو به جهت رتبه گرفتن در نتایج گوگل است. سئو به دودسته سئوی سایت و سئوی محتوا تقسیم‌ می‌شود.

هر یک از این دو مورد به نوبه خود نقش تعیین‌کننده‌ای در رتبه و برتری سایت شما دارد. اما در بخش محتوانویسی شما عملکرد آزادتری داشته و راحت‌تر می‌توانید در چارچوب اصول سئو محتوایی ارزشمند و باکیفیت‌تر تولید کنید.

مهم‌ترین اصول تولید محتوا چند زبانه

شناسایی مخاطبین بازار هدف و تجزیه‌وتحلیل دقیق رفتار و علایق آن‌ها مهم‌ترین و اساسی‌ترین گام قبل از اقدام به نوشتن یک محتوای ارزشمند و هدفمند است. در تولید محتوا چند زبانه شما در یک کشوری مانند ایران نشسته‌اید و می‌خواهید به صورت دورادور با مخاطبین خود در کشورهای خارجی مانند عربستان، انگلستان و آمریکا و... ارتباط گسترده و صمیمی برقرار کنید.

در چنین شرایطی هیچ راهی بهتر از تولید محتوای چند زبانه هدفمند و جذاب نیست. اما تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت نیازمند اصول و قواعد خاصی است.

رعایت قانون کپی رایت

قانون کپی‌رایت مهم‌ترین و اصلی‌ترین قانون در مباحث اصول سئو و تولید محتوا چند زبانه است. نوشتن محتوایی یونیک و غیر کپی به زبان‌های مختلف امری بسیار سخت و دشوار است که کارشناسان ما با استفاده از تجربه و مهارت بی‌نظیر خود می‌توانند بدون حتی یک جمله کپی محتوایی ارزشمند را برای سایت شما تولید کنند.

قانون کپی‌رایت در تولید محتوا

شناسایی دقیق فرهنگ کشور مقصد

آشنایی با فرهنگ مردم کشور مقصد می‌تواند کمک زیادی به شما در تولید محتوای چند زبانه کند. همان‌گونه که گویش و لحن مردم هر کشور متفاوت است و باید در محتوانویسی به زبان آن کشور فرهنگ آن کشور را پایه و اساس محتوای خود قرار دهید. کارشناسان ما در آژانس دیجیتال آویده دوره‌های مخصوصی را در کشورهای مختلف گذارنده‌ و به همین خاطر آشنایی کافی با فرهنگ‌ کشورهای مختلف دارند.

ما در آویده به شما کمک می‌کنیم تا با شناختن هرچه بهتر و دقیق‌تر مخاطبین خود بتوانید محتواهایی به زبان‌های عربی، انگلیسی، پرتغالی و... را برای سایت خود آماده کرده و بیش‌ازپیش با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید.

عدم استفاده مستقیم از ابزارهای مترجم

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار و یا نویسندگان مبتدی برای تولید محتوا چند زبانه به صورت مستقیم از ابزارهای مترجم برای ترجمه متون با زبان‌های مختلف استفاده می‌کنند. این مدل از نوشتن بدترین و اشتباه‌تری نوع نویسندگی است. ترجمه و تالیف مطالب به زبان‌های مختلف و خارجی اصول و قواعد مربوط به خود را دارد.

شما به عنوان یک فردی که می‌خواهید خودتان محتوا سایت خود را به زبان‌های مختلف بنویسید می‌توانید از ابزراهای ترجمه برای درک مفهوم کلی موضوع استفاده کنید، اما نمی‌توانید مستقیما آن را منبع خود قرار داده و شروع به محتوانویسی کنید. هنر نویسندگی نیاز به خلاقیت و دانش خاصی دارد که برای کسب آن باید تجربه و اطلاعات کافی داشته باشید.

کارشناسان ما در آژانس دیجیتال آویده در طی فعالیت چندین ساله خود توانسته‌اند مهارت و دانش بنیادی خود را در حوزه نویسندگی تقویت کرده و محتواهای ارزشمند و باکیفیتی را تولید کنند. پس اگر شما هم می‌خواهید از مزایای یک محتوای چند زبانه ارزشمند بهره‌مند شوید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

پاسخ صحیح و کامل به درخواست‌ها و سعی در برطرف کردن نیاز مخاطبین

هدف از شناسایی مخاطبین بازار هدف و تولید محتوا چند زبانه برطرف کردن نیازها و درخواست‌های مخاطبین است. این امر به هنر نویسنده بستگی دارد که بتواند در عین نوشتن یک محتوا جذاب نیازهای مخاطبین را به شکلی صحیح برطرف کرده و از همه مهم‌تر برطرف‌شدن نیازها و درخواست‌های مخاطبین را در قالب ویژگی‌های محصول و خدمات شرکت ارائه کند.

کارشناسان ما با بهره‌گیری از ایده‌های نوین و خلاقانه خود می‌توانند با ارائه داستانی متفاوت و جالب با هدف رفع نیاز مخاطبین بیشتر از قبل شما را به مخاطبین نزدیک کرده و محصولات و خدمات شما را معرفی کنند.

اصول تولید محتوا چند زبانه

مزایای تولید محتوا چند زبانه

تولید محتوا چند زبانه مزایای بی‌شماری برای مدیران کسب‌وکار و عرضه‌کنندگان محصولات و کالاها دارد. یکی بهترین مزایای محتوا چند زبانه این است که شما علاوه بر داشتن فروش در داخل کشور می‌توانید در خارج از کشور درآمد و سود مجزایی داشته باشید.

بسیاری از کاربران و خریداران همواره به بخش صادرات یک شرکت توجه ویژه‌ای می‌کنند، به عبارتی هرچقدر فعالیت شما در حوزه صادرات و بازار جهانی بیشتر باشد به همان اندازه مشتریان داخلی به شما اعتماد بیشتری خواهند داشت. اما برای به دست آوردن این اعتماد نیاز دارید تا اولا یک سایت چند زبانه طراحی کنید و ثانیاً محتوا چند زبانه ارزشمندی را برای سایت طراحی کنید تا بتوانید مخاطبین خود در خارج از کشور را تحت تاثیر قرار دهید.

داشتن درآمد دلاری

بهترین مزیت تولید محتوا چند زبانه که منجر به کشش بسیاری از صاحبان کسب‌وکار به این سمت شده است داشتن درآمد دلاری کلان و بسیار زیاد از این طریق است. کارشناسان ما در آژانس دیجیتال آویده به شما کمک می‌کنند تا بتوانید رضایت و اعتماد مخاطبین خود در خارج از کشور را جلب کرده و سقف درآمد دلاری خود را افزایش دهید.

برتری نسبت به سایر رقبا

آن دسته از وب‌سایت‌هایی که محتوای جند زبانه داشته و می‌توانند محصولات و خدمات خود را به شکلی کامل به مخاطبین هدف خود در خارج از کشور معرفی کنند همیشه یک‌قدم جلوتر از سایت‌هایی هستند که فقط فعالیت داخلی دارند. برتری وب‌سایت چند زبانه شما نسبت به سایر سایت‌ها به تنهایی تاثیر زیادی در افزایش اعتماد و جذب مخاطبین دارند.

قیمت تولید محتوای چند زبانه

قیمت تولید محتوای چند زبانه به عوامل مختلفی چون تعداد کلمه محتوا متنی، چگالی کلمات کلیدی اصلی و فرعی، عنوان‌بندی متن و مواردی از این قبیل بستگی دارد. در ضمن هرچقدر کیفیت محتوای نوشته شده بیشتر باشد به همان اندازه قیمت تولید محتوا چند زبانه نیز بیشتر خواهد بود.

عوامل موثر در تولید محتوا چند زبانه

جمع‌بندی

یکی از تاثیرگذارترین و بهترین راهکارها در جذب مخاطبین و اعتمادسازی طراحی سایت چند زبانه و مهم‌تر از آن تولید محتوا چند زبانه است. یک محتوای ارزشمند، هدفمند و اصولی علاوه بر بهبود سئو سایت شما و رتبه سایت شما می‌تواند ارتباط شما با مخاطبین بازار هدف را در کشورهای خارجی بیش‌ازپیش بهبود بخشد.

تیم متخصص تولید محتوا آژانس دیجیتال آویده می‌توانند در زبان‌های مختلف پرتغالی، انگلیسی، عربی، اسپانیایی و... محتواهایی ارزشمند و باکیفیتی را تولید کرده و رتبه سایت چند زبانه شما را بهبود بخشند.